Verslag 3 Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wilgerardsuriname - WaarBenJij.nu Verslag 3 Suriname - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wilgerardsuriname - WaarBenJij.nu

Verslag 3 Suriname

Door: wil

24 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen
Vanuit Nickerie weer een berichtje. gistermorgen de reis gemaakt vanuit Paramaribo. Het was 280 km. Rijden maar we hebben er wel de dag over gedaan. onder weg verschillende malen gestopt o.a. In het dorp Groningen. Daar staan veel monumentjes. Zowel wat herinnert aan de bevrijdinging uit de slavernij als een monument voor de hardwerkende boeren uit het Nederlandse Groningen. In nickerie vielen we gisteravond met ons neus inde boter. Er was een optocht vanwege het Diwali feest. Aangezien we nu in een gebied zitten met veel Hindoestanen was er een optocht en nog lang feest. Vandaag is het uitgestorven in het stadje vanwege datzelfde feest. Gelukkig hadden wij een prachtige tocht in Bigig Pan (groot meer) het was vol avontuur zoals je ziet op de foto.s. de boot moet op een gegeven moment over een dijk gehesen worden. Daarna vaar je in een prachtig natuur gebied met heel veel vogels. We hebben o.a rode ibissen gezien. Morgen gaan we naar BL oemendaal. Onderweg bezoeken we een rijstpellerij. In de omgeving waar we nu zijn is veel rijstbouw.
We hoorden dat het in Nederland behoorlijk stormachtig is. Daar hebben we hier geen last van. Het is gewoon warm.
Lieve allemaal. Groetjes vanuit Nickerie
Gerard en Wil

• 24 Oktober 2014 - 09:08

Irene:

Wat zal dat mooi zijn allemaal. Volledig verschillend van Groningen en Bloemendaal in ons herfstige kikkerlandje. Een mooie reis verder!

• 24 Oktober 2014 - 12:19

Marga :

Een hele andere wereld, het ziet er prachtig uit en zo te zien genieten jullie.
    Veel plezier

• 24 Oktober 2014 - 19:17

Coby En Ger.:

Wat zullen jullie veel zien en genieten. Een goede reis verder en de groetjes uit Friesland.

• 24 Oktober 2014 - 21:33

Tine:

Wat leuk dat jullie ons je mooie belevenissen dagelijks een stukje laat mee beleven.
    geniet en lieve groet.