Verslag 4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wilgerardsuriname - WaarBenJij.nu Verslag 4 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wilgerardsuriname - WaarBenJij.nu

Verslag 4

Door: wil

26 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanuit een warm Paramaribo weer een teken van leven. Afgelopen dagen zaten we in resort Bloemendaal, vlakbij Groningen. Daar hadden we geen verbinding met internet dus ga ik even schrijven nu we weer in het hotel in Paramarobo zitten.
Op de tocht vanuit Nickerie Naar Bloemendaal hebben we een rondleiding gehad in een rijstpellerij. Als ik nu een pakje rijst open maak besef ik wat daar allemaal aan voorafgaat. Toen we verder onderweg waren zagen we een apart schouwspel. Het leek wel of iemand een zeekoe aan het villen was. Onze gids:Cor, zet het busje in de achteruit en rijd het terrein op. Bijgaande foto bewijst dat het om een zeer grote vis ging, een meerval. Een klein vrouwtje Stond dat beest schoon te maken. Wat schetst onze verbazing dat ze deze vis ook zelf gevangen had 80kilo!!!,
In de saramaccarivier vangt ze regelmatig van deze joekels. Ze belt mensen uit Paramaribo en de gevilde, geportioneerde en bevroren vis wordt opgehaald. We reden ook langs bananenplantages. De blauwe zak die je ziet doen ze aan de boom zo gauw als het vruchtbeginsel zichtbaar wordt. Om te voorkomen dat insecten en vogels aan de vruchten gaan eten gaat de zak erom tot de tros klaar is om te oogsten.
Gerard en ik werden bij Bloemendaal afgezet en de rest van het groepje ging naar Para. We kwamen in een kleine oase terecht. Twee paviljoens met twee appartementjes. Een prachtige tuin en een zwembad. En als we wilde kwam er een kokkin vorming koken. Stel je de luxe voor. We hebben twee avonden naast het zwembad gegeten en er was voor ons tweeën gekookt. Super leuk. Vanmorgen zijn we om 7 uur gaan varen in de hoop apen te spotten. Die lieten zich niet zien maar het was heerlijk zo vroeg op de rivier. We zagen wel een mooie leguaan
Toen we net in het hotel aankwamen moesten we gelijk onze koffer weer verwisselen voor twee rugzakken. Morgenochtend gaan we met een klein vliegtuigje de jungle in voor 5 dagen. Im verwacht niet dat we dan iets kunnen mailen dus dat verhaal de volgende keer.
Ontvang de hartelijke groet en liefs van. Gerard en Wil

• 27 Oktober 2014 - 07:38

Marga V:

Hallo daar,
    Leuk hoor die verhaaltjes,Zoals we het lezen ,zijn jullie volop aan het Genieten ,en maken een hoop mee.
    Lijkt me een zee van rust zo vroeg op de rivier,net een droom denk ik.
    Veel plezier in de Jungle,
    Liefs,Flip en Marga xx

• 31 Oktober 2014 - 10:20

Carla & Piet:

Ziet er uit als en echte vakantie. Veel plezier nog verder