Verslag 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wilgerardsuriname - WaarBenJij.nu Verslag 6 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van wilgerardsuriname - WaarBenJij.nu

Door: Wil

02 November 2014 | Suriname, Paramaribo

Verslag 6
Door de dierengeluiden vroeg wakker geworden ga je vroeg op je balkon zitten. Daar vindt je dan een thermoskan met heet water en kun je zelf thee of koffie maken. Na het ontbijt hebben we een behoorlijke boottocht gemaakt naar sula,s waar we zelf in konden zitten ('dit zijn stroomversnellingen) Ook weer een wandeling gemaakt waarbij we de medicinale werking van verschillende bomen leerden. Verder maakte de hulpgids van palmblad een prachtige draagmand in het bos. De dag ervoor hadden de indianen een paar wilde zwijnen geschoten. Ze maken dan ter plekke een paar van die draagmanden en het kan vervoerd worden.
Met een kampvuur dat meer voor de gezelligheid is dan nodig voor de temperatuur besloten we de gezellige dag.
Vanmorgen bezochten we het indianendorp en konden wat sieraden kopen die de vrouwen maken van allerlei pitten en peulen.
Helaas kwam aan dit prachtige jungleverblijf een eind en kwam het vliegtuigje ons weer halen om naar Paramaribo te gaan.
Hartelijke groet
Gerard en Wil

• 02 November 2014 - 18:35

Danielle, Henk, Jasper & Robin:

Zo te lezen genieten jullie enorm. Leuk om dat met jullie mee te beleven. Groetjes van ons allemaal.

• 03 November 2014 - 20:27

Barry Augustijn:

Leuk om de verhalen te lezen, jullie doen vast heel veel indrukken op. Nog veel plezier!
    groetjes
    Barry